Mohosz Rekordlista

Kerület73 cm
Verseny
Beszámoló

A rekordfogást megbízásomból a Rakaca-tó Horgász Egyesület képviseletében Vaskó Gergely ügyvezető jelenti be. A Rakacai-tó partján töltöttünk el egy főként horgászatról szóló hétvégét a családdal, barátokkal. Mesébe illő helyen voltunk a természetben, már ez önmagában óriási élmény volt számomra. Kifejezetten bojlival csaliztunk, ponty fogás volt a cél és sikerült is több 2-6 kiló közöttit kifogni, amivel nagyon jól szórakoztunk. A vasárnapi napon következett be, amire egyikünk sem számított. Tiszta volt az idő, enyhe szél lengedezett, az éjszaka közepén csak vadon élő állatok zaját lehetett hallani. Úgy 1 óra 30 perckor egy húzós kapás törte meg a csendet, melyre gyorsan reagálni kellett, mivel másodpercek alatt rengetek zsinór lepergett. Hirtelen azt gondoltuk, hogy valami vízi járműbe akadhatott bele. Persze nem így volt, egyértelműen egy akkor még számunka ismeretlen méretekkel rendelkező hal volt a horgon. Azonnal csónakba ültünk és próbáltuk vele felvenni a harcot. Elementáris erővel bírt, a csónakunk súlyát szinte meg sem érezte, kis túlzással az egész víztározón körbe vontatott minket. Nagyjából 30 perces küzdelem után sikerült a szákba terelni ezt a hatalmas, mint később már kiderült 18.9 kg-os 110 cm hosszú (Legnagyobb kerület 73 cm) igazi vad pontyot, ami láthatóan gyönyörű, egészséges volt és valószínűleg még soha, senkinek nem akadt horogra. A csali egy szem 24 mm-es Horse Baits „chili” fűszeres és egy félbe vágott szintén 24 mm-es „máj” ízesítésű bojli volt „hóember” formánban felkínálva. A fogást visszaengedtük éltető elemébe, a hitelesítést a HEBOSZ halászati őre, Kondás László Úr végezte el. Hatalmas élmény volt számomra! 2021.07.25. Garan Béla