Mohosz Rekordlista

Kerület74 cm
Verseny
Beszámoló

A fogást a horgász megbízásából a Rakaca-tó Horgász Egyesület töltötte fel. György Dávid beszámolója: Fogadjátok szeretettel beszámolómat egy rövid , de annál eseménydúsabb horgászatról. Augusztus 2-án reggel 10 óra körül kezdtük el a kipakolást a Rakaca-tó partjára, ahol egy rövid 24 órás pecát terveztünk. Az időjárás az előrejelzéseknek megfelelően egy igen markáns lehülést hozott így, elég nagy esőben és szélben történt a szerelékek összeállítása, de ez nem szeghette a kedvünket.Mire a felszerelést összeraktuk nagyjából dél körül, az időjárás is kezdte a szebbik arcát mutatni így hát csónakba szálltunk és 2 botot elhelyeztünk a már jól ismert és sokszor meghorgászott helyekre, amiket megetettünk egy kevés főtt kukoricából, tigrismogyoróból és bojliból álló keverékkel. Az egyik szerelékre itt dupla 20mm-es krill-kolbászos bojli került, míg a másikra szintén krill-kolbászos 20mm-es bojli egy ugyan ilyen ízű 12mm-es pop-up bojlival kikönnyítve és hóember szerelék formájában felkínálva. A másik két botnak ezután indultam csak neki helyeket keresni és nagyjából másfél óra alapos keresés és tapogatás után tettem le a voksomat 2 szimpatikusnal tűnő hely mellett, amiket dőlőbójákkal jelöltem és etettem meg. A kettőből az egyik bója egy 2,1 méteres vízbe került egy kemény kagylós részre míg a másik 2,5 méteres vízbe egy víz alatti hínarmező mellé. A sekélyebb vizben lévő bójánál ugyan azt a mixet használtam, mint amit korábban említettem és erre helyre tripla 20mm-es krill-kolbászos szerelék került, míg a másik bójámat kb 20-25 szem a csalizáshoz is használt 24mm-es spicy-fűszeres bojlival és nagyjából fél kilónyi tigrismogyoróval szórtam meg és csalinak a fent említett bojliból került kettő a horog mellé egy nagyon minimálisan megfaragva. Nagyjából délután 4 órára sikerült leülni a botok mellé a fotelekbe úgy, hogy minden a helyén volt és várhattuk a kapásokat. Az első hal este 7óra körül érkezett és az elsőként elhelyezett dupla 20-as krill-kolbászos szereléket húzta el egy 7,80 kilogrammos gyönyörű tőponty. Gyors mérlegelés és fotózás után már úszhatott is tovább, a szerelék pedig visszakerült a helyére. Kezdésnek nem is rossz! Ezt követően 11-kor már pont lefekvéshez készülődtünk ,amikor egy ismeretlen érdeklődő nagyon vehemens húzós kapással elhúzta a hóemberes szereléket. Egy gyors 5-6 perces farasztás után már a bölcsőben pihent egy 6 kg körüli tőponty. Őt már nem is vittük ki a partra, hanem a csónakból visszaengedtük, majd a szerelék visszakerült a helyére és így indultunk kifelé. Ezt követően egy rövid alvás következett egészen fél 3-ig, amikor is egy maszatolós ejtős kapásra keltünk a legtávolabbi 2,5 métetres mélységben elhelyezett botra érkezett az érdeklődő. Ahogy a hal felé értünk a csónakkal és ráemeltem egyből éreztem, hogy ez nem az eddigi 6-8 kg-os példányokból lesz egy újabb. Folyamatos komótos úszással forgatta a csónakot alattunk az ismeretlen vendég, aki nagyjából 15 perc után mutatta meg magát a felszínen a lámpánk fényében. Gyönyörű hosszúkás pikkelyes volt, de ezután újra a meder felé vette az irányt és még kb 10 percig küzdöttünk egymással, mire ellenfelem megadta magát és felfeküdtt a víz felszínére. Én ekkor realizáltam csak, hogy nagy valószínűséggel az új egyéni rekordom pihen a merítőmben. Óriási volt az öröm természetesen, nem is akartam elhinni, hogy egy ilyen igazi rakacai vadpontyot sikerült fognom az idei első horgászatomon. Ezután még fogtunk egy 6 kg-os formát hajnali 5.00 körül,de én termeszetesen alig vártam a reggeli fotozást, mérlegelést és hitelesítést amiben a helyi halőrök Vaszilkó Sándor és Kondás László készségesen és profi módon a segítségünkre álltak. A hal a mérések után 104 cm hosszúnak, 74 cm átmérőjűnek és 18,70 kg-nak bizonyult, ami nekem óriási egyéni rekord és egy felejthetetlen élmény. Ami külön öröm, hogy egyre több ilyen fogásról lehet hallani a tavon és remélem ez a tendencia csak tovább folytatódik. Itt mégegyszer szeretnem megköszönni a halőröknek, hogy gyorsan kiérkeztek és segítettek az adminiszttracióban és közben megörökítették ezeket a csodás pillanatokat a mérlegeléstől egészem a visszaengedésig. Köszönöm Rakaca-tó! Az új cél innentől nem is lehet más mint egy 20 kg feletti ponty becserkészese ebből a gyönyörű tóból!