Vaskó Gergely

20.34 kg - 95 cm - 75 cm

Rakacai-víztározó (05-026-1-1) | Nagy Öböl

Beszámoló

A rekord bejelentése a kifogó horgász megbízásából történt. Sziasztok! Rakaca víztározón töltöttem el egy hetet. Úgy gondoltam, hogy megpróbálok egy újabb helyet. Bíztam benne, hogy elég jót választottam megint. Második és harmadik reggelre egy-egy halat fogtam, azokból is a kicsiket. További napok és éjjelek kapástalanul teltek el. De nem csüggedtem, újabb helyet kerestem, sok vesztenivalóm nincs. Utolsó este előtt voltam, bíztam benne, hogy most az új hely hátha ad halat! Hát adott!! Egy álom vált valóra. Sikerült!! Két kapás közt 5 perc telt el, az első hal 14kg-ot nyomott, 30-35 perces fárasztás után. Közben a másik boton már több mint 50 perce várt rám ez a 20,34kg-os ponty! Lezsákoltam az előző halat, aztán gyorsan csónakba ülve folytattam, a fárasztás újabb 40 perc! Nem hittem a szememnek! Köszönöm a segítséget kedves menyasszonyomnak! Eliza Mató Köszönöm a képeket! Tóth Györgynek László Kondás Halőrnek köszönöm a hitelesítését! Végül, de nem utolsó sorban Kurcz Gábornak a bojlikat! Sensation Baits (csali 1x 24mm főzött)

Szabó Martin

2020. augusztus 29. 15:36

Harcsa

67.50 kg - 211 cm - 96 cm

Rakacai-víztározó (05-026-1-1) | Katona-üdülő

Beszámoló

Szabó Martin beszámolója: "Füstölős kapás, majd bevágás után rögtön éreztem hogy nem mindennapi hallal van dolgom!a Nyílt víz felé vette az irányt a hal, majd gyorsan csónakba szálltunk Nemes Dávid barátommal, utána indultunk, Kőkemény fárasztás vette kezdetét már egy jó fél órája harcoltam vele, de még mindig nem láttuk mi van a horgon, bár ekkor már gyanítottuk hogy a kettő szem bojli egy harcsának tetszett meg! Körülbelül egy 45 perc után sikerült megpillantanunk, de elsőre nem hittünk a szemünknek, Egy igazi monstrum! A felszerelésem egy 3.60 méter, 3lb-ás bot 25-ös főzsinórral, ami miatt nem volt egyszerű fárasztas, de izgalmas 1,5 óra után sikerült a csónakba emelnünk! Örök emlék marad ez számunkra nagyon hálásak vagyunk a Rakaca-tónak és a rengeteg segítőkész embernek! Külön köszönöm Nemes Dávidnak a segítséget, valamint Kondás László halászai őr Úrnak a hitelesítést." MInd a képeket. mind az adatokat a horgász megbízásából és engedélyével rögzítettük, mint annak egyesülete.

Garan Béla

2021. július 25. 02:00

Nyurga ponty

19.80 kg - 110 cm - 73 cm

Rakacai-víztározó (05-026-1-1) | "Sarok" horgász állás

Beszámoló

A rekordfogást megbízásomból a Rakaca-tó Horgász Egyesület képviseletében Vaskó Gergely ügyvezető jelenti be. A Rakacai-tó partján töltöttünk el egy főként horgászatról szóló hétvégét a családdal, barátokkal. Mesébe illő helyen voltunk a természetben, már ez önmagában óriási élmény volt számomra. Kifejezetten bojlival csaliztunk, ponty fogás volt a cél és sikerült is több 2-6 kiló közöttit kifogni, amivel nagyon jól szórakoztunk. A vasárnapi napon következett be, amire egyikünk sem számított. Tiszta volt az idő, enyhe szél lengedezett, az éjszaka közepén csak vadon élő állatok zaját lehetett hallani. Úgy 1 óra 30 perckor egy húzós kapás törte meg a csendet, melyre gyorsan reagálni kellett, mivel másodpercek alatt rengetek zsinór lepergett. Hirtelen azt gondoltuk, hogy valami vízi járműbe akadhatott bele. Persze nem így volt, egyértelműen egy akkor még számunka ismeretlen méretekkel rendelkező hal volt a horgon. Azonnal csónakba ültünk és próbáltuk vele felvenni a harcot. Elementáris erővel bírt, a csónakunk súlyát szinte meg sem érezte, kis túlzással az egész víztározón körbe vontatott minket. Nagyjából 30 perces küzdelem után sikerült a szákba terelni ezt a hatalmas, mint később már kiderült 18.9 kg-os 110 cm hosszú (Legnagyobb kerület 73 cm) igazi vad pontyot, ami láthatóan gyönyörű, egészséges volt és valószínűleg még soha, senkinek nem akadt horogra. A csali egy szem 24 mm-es Horse Baits „chili” fűszeres és egy félbe vágott szintén 24 mm-es „máj” ízesítésű bojli volt „hóember” formánban felkínálva. A fogást visszaengedtük éltető elemébe, a hitelesítést a HEBOSZ halászati őre, Kondás László Úr végezte el. Hatalmas élmény volt számomra! 2021.07.25. Garan Béla

György Dávid

2021. augusztus 3. 02:49

Ponty

18.70 kg - 104 cm - 74 cm

Rakacai-víztározó (05-026-1-1) | I. földgát

Beszámoló

A fogást a horgász megbízásából a Rakaca-tó Horgász Egyesület töltötte fel. György Dávid beszámolója: Fogadjátok szeretettel beszámolómat egy rövid , de annál eseménydúsabb horgászatról. Augusztus 2-án reggel 10 óra körül kezdtük el a kipakolást a Rakaca-tó partjára, ahol egy rövid 24 órás pecát terveztünk. Az időjárás az előrejelzéseknek megfelelően egy igen markáns lehülést hozott így, elég nagy esőben és szélben történt a szerelékek összeállítása, de ez nem szeghette a kedvünket.Mire a felszerelést összeraktuk nagyjából dél körül, az időjárás is kezdte a szebbik arcát mutatni így hát csónakba szálltunk és 2 botot elhelyeztünk a már jól ismert és sokszor meghorgászott helyekre, amiket megetettünk egy kevés főtt kukoricából, tigrismogyoróból és bojliból álló keverékkel. Az egyik szerelékre itt dupla 20mm-es krill-kolbászos bojli került, míg a másikra szintén krill-kolbászos 20mm-es bojli egy ugyan ilyen ízű 12mm-es pop-up bojlival kikönnyítve és hóember szerelék formájában felkínálva. A másik két botnak ezután indultam csak neki helyeket keresni és nagyjából másfél óra alapos keresés és tapogatás után tettem le a voksomat 2 szimpatikusnal tűnő hely mellett, amiket dőlőbójákkal jelöltem és etettem meg. A kettőből az egyik bója egy 2,1 méteres vízbe került egy kemény kagylós részre míg a másik 2,5 méteres vízbe egy víz alatti hínarmező mellé. A sekélyebb vizben lévő bójánál ugyan azt a mixet használtam, mint amit korábban említettem és erre helyre tripla 20mm-es krill-kolbászos szerelék került, míg a másik bójámat kb 20-25 szem a csalizáshoz is használt 24mm-es spicy-fűszeres bojlival és nagyjából fél kilónyi tigrismogyoróval szórtam meg és csalinak a fent említett bojliból került kettő a horog mellé egy nagyon minimálisan megfaragva. Nagyjából délután 4 órára sikerült leülni a botok mellé a fotelekbe úgy, hogy minden a helyén volt és várhattuk a kapásokat. Az első hal este 7óra körül érkezett és az elsőként elhelyezett dupla 20-as krill-kolbászos szereléket húzta el egy 7,80 kilogrammos gyönyörű tőponty. Gyors mérlegelés és fotózás után már úszhatott is tovább, a szerelék pedig visszakerült a helyére. Kezdésnek nem is rossz! Ezt követően 11-kor már pont lefekvéshez készülődtünk ,amikor egy ismeretlen érdeklődő nagyon vehemens húzós kapással elhúzta a hóemberes szereléket. Egy gyors 5-6 perces farasztás után már a bölcsőben pihent egy 6 kg körüli tőponty. Őt már nem is vittük ki a partra, hanem a csónakból visszaengedtük, majd a szerelék visszakerült a helyére és így indultunk kifelé. Ezt követően egy rövid alvás következett egészen fél 3-ig, amikor is egy maszatolós ejtős kapásra keltünk a legtávolabbi 2,5 métetres mélységben elhelyezett botra érkezett az érdeklődő. Ahogy a hal felé értünk a csónakkal és ráemeltem egyből éreztem, hogy ez nem az eddigi 6-8 kg-os példányokból lesz egy újabb. Folyamatos komótos úszással forgatta a csónakot alattunk az ismeretlen vendég, aki nagyjából 15 perc után mutatta meg magát a felszínen a lámpánk fényében. Gyönyörű hosszúkás pikkelyes volt, de ezután újra a meder felé vette az irányt és még kb 10 percig küzdöttünk egymással, mire ellenfelem megadta magát és felfeküdtt a víz felszínére. Én ekkor realizáltam csak, hogy nagy valószínűséggel az új egyéni rekordom pihen a merítőmben. Óriási volt az öröm természetesen, nem is akartam elhinni, hogy egy ilyen igazi rakacai vadpontyot sikerült fognom az idei első horgászatomon. Ezután még fogtunk egy 6 kg-os formát hajnali 5.00 körül,de én termeszetesen alig vártam a reggeli fotozást, mérlegelést és hitelesítést amiben a helyi halőrök Vaszilkó Sándor és Kondás László készségesen és profi módon a segítségünkre álltak. A hal a mérések után 104 cm hosszúnak, 74 cm átmérőjűnek és 18,70 kg-nak bizonyult, ami nekem óriási egyéni rekord és egy felejthetetlen élmény. Ami külön öröm, hogy egyre több ilyen fogásról lehet hallani a tavon és remélem ez a tendencia csak tovább folytatódik. Itt mégegyszer szeretnem megköszönni a halőröknek, hogy gyorsan kiérkeztek és segítettek az adminiszttracióban és közben megörökítették ezeket a csodás pillanatokat a mérlegeléstől egészem a visszaengedésig. Köszönöm Rakaca-tó! Az új cél innentől nem is lehet más mint egy 20 kg feletti ponty becserkészese ebből a gyönyörű tóból!